dinsdag 22 januari 2013

How to: Make-up borstels wassen

Veel vrouwen weten niet dat ze hun borstels moeten wassen. Je moet ze eigenlijk wassen omdat er zich bacteriën in op stapelen. Soms kan zich dat uiten in de vorm van puistjes. De oplossing daarvoor is wassen... Ik gebruik sommige borstels dagelijks, ik was ze dan ook elke week 1 maal. Hoe ik dat doe, toon ik hieronder.






Ik was mijn borstels met deze shampoo, op basis van eieren. Deze grote fles kost 0,60€

Ik doe een beetje in het dopje van de shampoo en zet dit aan de zijkant op de plaats waar ik de borstels ga wassen.

Daarna laat ik water lopen. het beste is om lauw water te gebruiken. Geen war water, daar kan de lijm door beginnen smelten en zo kunnen de haren zich lossen.

De borstel dop ik in de shampoo.

Ik maak ronde bewegingen met de borstel op mijn vingers. 

Na een paar keer draaien is de borstel proper. Deze haren lijken niet proper, maar dat is omdat het witte haren zijn. Door het vaak gebruiken ervan zijn ze verkleurd.

Hetzelfde doe je bij al je make-up borstels.

Ik laat ze daarna drogen op een handdoek die op de chauffage ligt. Zorg er wel voor dat de chauffage niet te hard staat. Eigenlijk is het best dat ze helemaal niet aanstaat. Ook hier kan de lijm smelten en de haren kunnen loskomen. Ik leg ze wel daar, omdat ik anders geen plek heb, om de borstels mooi te laten drogen. 

Geen opmerkingen: